Conferința „Putere prin Oameni” ediția a-8-a 2013

Forumul de Management Putere prin Oameni de anul acesta a reușit să strângă laolaltă peste 200 de manageri de top din companii românești și multinaționale ce activează în România în diferite domenii de la Automotive și IT&C până la Banking, FMCG  Pharma.

Tema evenimentului de anul acesta a fost “Eliberarea potențialului intern al organizaţiilor – Talentul individual”poza Sala

În cadrul conferinței au fost organizate ateliere de management pe următoarele tematici:

  • Identificarea talentelor și procese de HR complementare
  • Climat organizaţional pentru susţinerea talentelor
  • Dezvoltarea și retenţia talentelor
  • Talent pentru viitor

poza Gary MilesInvitații speciali al ediției a VIII-a a Forumului de Management au fost Gary Miles, Director International Operations & Associate Relations Roffey Park Institute și Radu Mavrodin, Vicepresedinte RU Renault, regiunea Euromed – Africa, Presedinte HR Club.

Alți speakeri ai ediției 2013 care au împărtășit propriile experiențe și poza Radu Mavrodinabordări legate de eliberarea potențialului intern al organizațiilor au fost: Adela Jansen, Director Executiv RU BRD Groupe Societe Generale, Anca Georgescu Aladgem, Director Executiv RU Romtelecom, Alina Drăgan, Vicepresedinte Executiv, Divizia RU Unicredit Bank și Radu Panait, SEE HR Business Partner-Sales & BPO & Pre-sales, IBM România.

Le mulțumim pe această cale tuturor speakerilor pentru implicare.

Una dintre ideile păstrate de participanți în urma evenimentului a fost aceea că dezvoltarea veritabilă a organizațiilor se poate realiza doar prin cultivarea talentelor și stimularea angajamentului personal al angajaților.

Concluzii după atelierele conferinței

poza Speakeri

Scopul atelierelor

A fost să permită un schimb de experienţe, de opinii şi întrebări între participanţi, legat de tema pusă în dezbatere, iar prin discuţii şi dialog de tip masă rotundă facilitată de consultanți CDM să fie discutate subiectele anunțate.

Sesiunea plenară de după ateliere a avut scopul de a împărtăși ideile generate în timpul discuțiilor din ateliere cu toți participanții la Forumul de Management.

Teme propuse:

A1. Identificarea talentelor și procese de HR complementare 

Întrebările cheie la care s-a căutat un răspuns în timpul atelierului:

  • Cum definim talentul in organizațiile noastre?
  • Cum identificam talentele? Cine este responsabil?
  • Cum integrăm  managementul talentelor în strategia generală a organizaţiei?
  • Ce strategii folosim pentru a asigura pe termen mediu și lung rezerva de talente necesare organizaţiei?

Ideile cheie subliniate de către participanții la atelier:

Talentul înseamnă performanță, potențial și atitudine. Talent managementul ar trebui să constituie o prioritate de business pentru orice companie. Un proces de talent management croit în conformitate cu valorile și interesele strategice ale companiei poate constitui  temelia unei performanțe organizaționale susținute.

Actorii principali în cadrul acestui proces sunt atât managerii cât și angajații, departamentul de resurse umane având rolul de acompaniere. Este important să folosim metode și instrumente complementare pentru a putea identifica talentele din organizația noastră, cum sunt centrele de evaluare, sesiuni de calibrare cu managerii direcți chiar instrumente externe de validare.

A2. Climat organizațional pentru susținerea talentelor

Întrebările cheie la care s-a căutat un răspuns în timpul atelierului:

  • Care sunt principalele elemente de climat organizaţional cu impact asupra talentelor din organizaţie?
  • Cum putem să sprijinim împlinirea oamenilor prin sarcini productive?
  • Prin ce metode se poate maximiza folosirea potenţialului oamenilor?
  • Cum realizăm alinierea strategiilor de business cu obiectivele individuale ale angajaţilor?
  • Cum pot managerii susţine talentele individuale?

Ideile cheie subliniate de către participanții la atelier:

A avea potențial nu presupune automat și faptul că acesta se manifestă. După ce îl identificăm, talentul trebuie cultivat și sprijinit să se dezvolte astfel încât să putem beneficia de roadele sale.

Climatul organizațional joacă cel mai important rol în acest sens.  Asemenea unui sol, el poate asigura condițiile unor rezultate fructuoase, dacă este fertil, sau poate înnăbuși cele mai bune semnițe, dacă nu este prielnic.

În acest sens, este important ca în demersurile noastre să încercăm să ținem cont de nevoile lor specifice de învățare și să avem deschiderea și disponibilitatea de a le oferi condiții personalizate de lucru, care să le permită atât dezvoltarea, cât și exprimarea talentului.

A3. Dezvoltarea și retenția talentelor

Întrebările cheie la care s-a căutat un răspuns în timpul atelierului: 

  • Ce mijloace și instrumente au succes pentru/în organizațiile noastre?
  • Dezvoltarea talentelor din interior sau atragerea lor din exteriorul organizaţiei?
  • Managementul talentelor „o moda” sau o necesitate?
  • Cum sprijinim managerii pentru dezvoltarea si retenţia talentelor?

Ideile cheie subliniate de către participanții la atelier:

Pe parcursul ultimelor două decade am asistat la o evoluție neașteptat de marcată de inovație a domeniilor de activitate. Cel mai probabil, mulți dintre noi vor ajunge să ocupe în viitorul apropiat posturi care la acest moment nu există. Într-un astfel de context, este esențial să ne desprindem de standardizarea dusă la extrem și să îmbrățișăm dezvoltarea polivalentă. Prin urmare, dezvoltarea și retenția talentelor este în mod evident o necesitate și nu o doar o modă. Pentru aceasta avem nevoie de viziune pe termen lung,  și de curaj pentru a încerca abordări diferite în strategiile de dezvoltare și retenție. În responsabilitatea departamentului de HR se regăsesc:

  • Construirea și menținerea unei culturi organizaționale bazată pe dezvoltare
  • Asigurarea infrastructurii de dezvoltare
  • Oferirea de consultanță managerilor

A4. Talente pentru viitor

Întrebările cheie la care s-a căutat un răspuns în timpul atelierului:

  • Cum influenţează strategia organizaţiei definiţiile interne ale talentului?
  • Ce metode putem utiliza pentru o abordare proactivă a talentului în organizaţiile noastre?
  • Cum ne asigurăm că priorităţile actuale legate de talent sunt sustenabile și susţin strategia de termen lung?

Ideile cheie subliniate de către participanții la atelier:

Fiecare organizație își definește foarte diferit talentul în funcție de industria din care face parte, dar și de valorile promovate și de strategia acesteia. Industriile compatibile privesc cel mai adesea talentul în mod similar, însa nu există un talent universal valabil, iar asta ne obligă să rămânem deschiși la a recunoaște talente diverse.

Concluzia generală a conferințeipoza Florin Petean

Cultivarea talentelor este un demers care ar trebui să se regăsească în mod constant pe ordinea de zi a managerilor interesați de rezultate durabile și de construirea unei organizații solide.

În funcție de industrie, dar și de strategia pe termen mediu și lung a unei companii, talentele sunt definite în mod diferit. Motiv pentru care este important să rămânem în permanență deschiși și atenți la diversitate.

Gestionarea talentelor presupune un efort susținut din partea întregii organizații, ca urmare a nevoilor diverse de dezvoltare și exprimare a acestora, care pot fi uneori dificil de cuprins în politicile și procedurile standard ale unei companii.

Totuși, preocuparea veritabilă pentru talentele individuale conduce către eliberarea potențialului intern al organizațiilor, iar aceasta înseamnă nu doar capacitatea de a susține performanța, ci o adevărată transformare. 

poza Fluture

    “What the caterpillar calls the end of  the world,  the master calls a butterfly”

(Richard Bach)

Bookmark the permalink.

Comments are closed.