Înfruntarea tigrului – Conflicte sănatoase pentru relaţii bune

1. Punct de pornire:

Nu prea ne plac conflictele – nici în viaţa personală, nici în organizaţii. De fapt, conflictele sunt fenomene normale care contribuie la sănătatea organizaţiilor şi a echipelor, într-un cadru caracterizat de limitări şi competiţie acerba care intensifică tensiunile şi a reduce energia disponibilă obiectivelor.

Tensiunile și conflictele ignorate sau tratate într-un mod nepotrivit pot crea o atmosferă apăsătoare. De aceea, în mediul de afaceri modern, extrem de competitiv, cu interese opuse și o mare diversitate de nevoi, merită să ne dezvoltăm abilitățile de abordare și de rezolvare a conflictelor într-un mod constructiv.

2. Grup țintă: Angajați de pe toate nivelurile ierarhice din organizații din orice domeniu de activitate  

3. Obiective: Sesiunile propuse sprijină participanții în:

  • Conștientizarea modului în care conflictul și tensiunea pot fi folosite ca forță pozitivă

  • Dezvoltarea abilităților de oferire și primire a feedbackului constructiv – componentă de bază în procesul de rezolvare a conflictelor

  • Creșterea nivelului de acceptare a conflictelor ca stare normală

  • Examinarea tipurilor de conflicte din organizații

  • Dezvoltarea de strategii specifice în abordarea situațiilor conflictuale

  • Conștientizarea stilului preferat în abordarea conflictului

  • Explorarea aspectelor pozitive ale conflictului

4. Activități (mijloace) de învățare:

Chestionare de autocunoaștere                    Film de instruire

Studii de caz                                                     Jocuri de rol discutate analizate

Joc experiențial                                               Lucru pe grupuri + discuție

5. Mecanisme de transfer în practică:

  • Plan individual de acțiune – plan individual pe o perioadă de 1-3 luni .

  • Suport activ – asigurat prin comunicarea și supervizarea în implementarea planului individual (sprijin șef) .

  • Grup de sprijin participanţi

  • Follow up (opțional)– activitate de evaluare la 3 luni – o sesiune de o zi

6. Program de desfășurare: Marți 30.10, Miercuri 31.10 între orele 9.00 și 17.00

7. Structură și desfășurareProgramul se va desfășura pe parcursul a 2 zile, 4 sesiuni pe zi a cate 90 de minute fiecare. În sesiunile programului vor fi abordate și discutate teme ca:

Definirea si înțelegerea conflictului ca fenomen prezent in orice organizaţie

  • Conştientizarea propriilor reacţii intr-o situaţie conflictuală

  • Identificarea propriilor tipare comportamentale şi atitudini care vor fi folosite pentru definirea şi gestionarea situaţiilor conflictuale

  • Recunoașterea unor tensiuni și dezamorsarea lor într-o fază incipientă

Conflictul interpersonal. Cauze şi modalităţi de rezolvare.

  • Înţelegerea principalelor cauze în apariţia conflictului interpersonal

  • Însuşirea unei tehnici de rezolvare a conflictelor, care are ca şi efect întărirea relaţiilor pe termen lung

  • Asumarea responsabilităţii pentru declanşarea şi menţinerea situaţiilor conflictuale

  • Identificarea emoţiilor personale în conflicte

  • Identificarea reacţiilor productive şi contraproductive

Cum să câştigam încrederea colaboratorilor intr-o situaţie conflictuală

  • Experimentarea unei situaţii conflictuale în cadrul unei competiţii

  • Înțelegerea importanţei colaborării in rezolvarea situaţiilor conflictuale

  • Definirea unor acțiuni pentru creșterea încrederii colaboratorilor şi astfel a puterii de influenţare

8. Coordonator program: Cosmin Briciu

Cosmin Briciu are o experiența de peste 10 ani in companii precum Orange Romania, Carrefour Romania, Rompetrol Dwn SA şi ING România, ocupand atat pozitii executive cât şi manageriale.

A livrat programe de training pentru companii ca: Automobile Dacia Piteşti, Banca Transilvania, Ford Romania,Lafarge Romania, Nokia, OMV Petrom, Renault Tehnologie Roumanie.

1. Punct de pornire:

Nu prea ne plac conflictele – nici în viaţa personală, nici în organizaţii. De fapt, conflictele sunt fenomene normale care contribuie la sănătatea organizaţiilor şi a echipelor, într-un cadru caracterizat de limitări şi competiţie acerba care intensifică tensiunile şi a reduce energia disponibilă obiectivelor.

Tensiunile și conflictele ignorate sau tratate într-un mod nepotrivit pot crea o atmosferă apăsătoare. De aceea, în mediul de afaceri modern, extrem de competitiv, cu interese opuse și o mare diversitate de nevoi, merită să ne dezvoltăm abilitățile de abordare și de rezolvare a conflictelor într-un mod constructiv.

2. Grup țintă: Angajați de pe toate nivelurile ierarhice din organizații din orice domeniu de activitate  

3. Obiective: Sesiunile propuse sprijină participanții în:

  • Conștientizarea modului în care conflictul și tensiunea pot fi folosite ca forță pozitivă

  • Dezvoltarea abilităților de oferire și primire a feedbackului constructiv – componentă de bază în procesul de rezolvare a conflictelor

  • Creșterea nivelului de acceptare a conflictelor ca stare normală

  • Examinarea tipurilor de conflicte din organizații

  • Dezvoltarea de strategii specifice în abordarea situațiilor conflictuale

  • Conștientizarea stilului preferat în abordarea conflictului

  • Explorarea aspectelor pozitive ale conflictului

4. Activități (mijloace) de învățare:

Chestionare de autocunoaștere                    Film de instruire

Studii de caz                                                     Jocuri de rol discutate analizate

Joc experiențial                                               Lucru pe grupuri + discuție

5. Mecanisme de transfer în practică:

  • Plan individual de acțiune – plan individual pe o perioadă de 1-3 luni .

  • Suport activ – asigurat prin comunicarea și supervizarea în implementarea planului individual (sprijin șef) .

  • Grup de sprijin participanţi

  • Follow up (opțional)– activitate de evaluare la 3 luni – o sesiune de o zi

6. Program de desfășurare: Joi 07.02.2013, Vineri 08.02.2013 între orele 9.00 și 17.00

7. Structură și desfășurare: Programul se va desfășura pe parcursul a 2 zile, 4 sesiuni pe zi a cate 90 de minute fiecare. În sesiunile programului vor fi abordate și discutate teme ca:

Definirea si înțelegerea conflictului ca fenomen prezent in orice organizaţie

  • Conştientizarea propriilor reacţii intr-o situaţie conflictuală

  • Identificarea propriilor tipare comportamentale şi atitudini care vor fi folosite pentru definirea şi gestionarea situaţiilor conflictuale

  • Recunoașterea unor tensiuni și dezamorsarea lor într-o fază incipientă

Conflictul interpersonal. Cauze şi modalităţi de rezolvare.

  • Înţelegerea principalelor cauze în apariţia conflictului interpersonal

  • Însuşirea unei tehnici de rezolvare a conflictelor, care are ca şi efect întărirea relaţiilor pe termen lung

  • Asumarea responsabilităţii pentru declanşarea şi menţinerea situaţiilor conflictuale

  • Identificarea emoţiilor personale în conflicte

  • Identificarea reacţiilor productive şi contraproductive

Cum să câştigam încrederea colaboratorilor intr-o situaţie conflictuală

  • Experimentarea unei situaţii conflictuale în cadrul unei competiţii

  • Înțelegerea importanţei colaborării in rezolvarea situaţiilor conflictuale

  • Definirea unor acțiuni pentru creșterea încrederii colaboratorilor şi astfel a puterii de influenţare

8. Coordonator program: Cosmin Briciu

Cosmin Briciu are o experiența de peste 10 ani in companii precum Orange Romania, Carrefour Romania, Rompetrol Dwn SA şi ING România, ocupand atat pozitii executive cât şi manageriale.

A livrat programe de training pentru companii ca: Automobile Dacia Piteşti, Banca Transilvania, Ford Romania,Lafarge Romania, Nokia, OMV Petrom, Renault Tehnologie Roumanie.

Comments are closed.