1. Punct de pornire:
Succesul unui program de instruire este determinat în primul rând de pregătirea trainerului. Este vorba nu doar de pregătirea strict profesională într-un domeniu, ci şi de pregătirea privind aspectele psihopedagogice: comunicarea cu cei de la curs, oferirea de feedback, motivarea lor, structurarea sesiunilor de instruire etc.
Programul de formare este structurat în două părţi:
1. sesiuni de instruire, urmate de
2. aplicaţii practice în care participanţii vor susţine o prezentare în faţa grupului.
2. Grup ţintă: Angajaţi de pe toate nivelurile ierarhice a căror activitate curentă sau viitoare presupune instruirea adulților
3. Obiective: Sesiunile propuse sprijină participanţii:
-
să conştientizeze modul în care învaţă adultul şi existența unor preferințe personale
-
să înțeleagă etapele unui proces formare
-
să identifice nevoile de formare ale grupului ţintă
-
să dezvolte abilități de concepere a unui program de formare
-
să cunoască aspectele organizării unei formări şi resursele necesare
-
să dezvolte abilităţi avansate de comunicare
-
să dezvolte abilităţii de gestionare a participanţilor dificili
-
să înțeleagă metodele și tehnicile de evaluare a unui program de formare
-
să exerseze abilitățile de formator printr-o serie de mini-sesiuni de formare
4. Activităţi (mijloace) de învăţare:
Chestionare de autocunoaştere Jocuri de rol filmate
Studii de caz Lucru pe grupuri + discuţie
Joc experienţial Energizator
Jocuri de rol discutate analizate Brainstorming
Filme de instruire
5. Mecanisme de transfer în practică
-
Plan individual de acțiune – plan individual pe o perioadă de 1-3 luni .
-
Suport activ – asigurat prin comunicarea și supervizarea în implementarea planului individual (sprijin șef) .
-
Grup de sprijin participanţi
-
Follow-up (opţional)– activitate de evaluare la 3 luni – o sesiune de o zi
6. Program desfășurare: Luni, 3 decembrie 2012 – Vineri, 7 decembrie 2012, între orele 09:00 și 17:00
7. Structură și desfășurare
Programul se va desfăşura pe parcursul a 5 zile, 4 sesiuni pe zi a cate 90 de minute fiecare.
În sesiunile programului vor fi discutate teme ca:
- Particularităție procesului de învățare la adulți
- Etapele unui proces de formare
- Metode și tehnici de învățate
- Abilități necesare pentru a dezvoltarea și livrarea unui program de dezvoltare
- Evaluarea unui proces de formare
- Exersarea abilităţilor de formator – Mini-sesiuni de instruire + feedback
8. Coordonator program: Donatela Preda
Donatela Preda are o experiența de peste 10 ani in domeniul trainingului și al consultanței în dezvoltare organizațională, servicii adresate companiilor ca: OMV Petrom, Automobile Dacia Piteşti, Lafarge Romania, Friesland Campina Romania, ATP Exodus Baia-Mare, Astra Vagoane Arad, Iproeb Bistrița, Tenaris Group, Supreme Group, Terapia Ranbaxy Cluj, etc.
1. Punct de pornire:
Succesul unui program de instruire este determinat în primul rând de pregătirea trainerului. Este vorba nu doar de pregătirea strict profesională într-un domeniu, ci şi de pregătirea privind aspectele psihopedagogice: comunicarea cu cei de la curs, oferirea de feedback, motivarea lor, structurarea sesiunilor de instruire etc.
Programul de formare este structurat în două părţi:
1. sesiuni de instruire, urmate de
2. aplicaţii practice în care participanţii vor susţine o prezentare în faţa grupului.
2. Grup ţintă: Angajaţi de pe toate nivelurile ierarhice a căror activitate curentă sau viitoare presupune instruirea adulților
3. Obiective: Sesiunile propuse sprijină participanţii:
-
să conştientizeze modul în care învaţă adultul şi existența unor preferințe personale
-
să înțeleagă etapele unui proces formare
-
să identifice nevoile de formare ale grupului ţintă
-
să dezvolte abilități de concepere a unui program de formare
-
să cunoască aspectele organizării unei formări şi resursele necesare
-
să dezvolte abilităţi avansate de comunicare
-
să dezvolte abilităţii de gestionare a participanţilor dificili
-
să înțeleagă metodele și tehnicile de evaluare a unui program de formare
-
să exerseze abilitățile de formator printr-o serie de mini-sesiuni de formare
4. Activităţi (mijloace) de învăţare:
Chestionare de autocunoaştere Jocuri de rol filmate
Studii de caz Lucru pe grupuri + discuţie
Joc experienţial Energizator
Jocuri de rol discutate analizate Brainstorming
Filme de instruire
5. Mecanisme de transfer în practică
-
Plan individual de acțiune – plan individual pe o perioadă de 1-3 luni .
-
Suport activ – asigurat prin comunicarea și supervizarea în implementarea planului individual (sprijin șef) .
-
Grup de sprijin participanţi
-
Follow-up (opţional)– activitate de evaluare la 3 luni – o sesiune de o zi
6. Program desfășurare: Luni 11.02.2013, Vineri 15.02.2013 între orele 09:00 și 17:00
7. Structură și desfășurare
Programul se va desfăşura pe parcursul a 5 zile, 4 sesiuni pe zi a cate 90 de minute fiecare.
În sesiunile programului vor fi discutate teme ca:
- Particularităție procesului de învățare la adulți
- Etapele unui proces de formare
- Metode și tehnici de învățate
- Abilități necesare pentru a dezvoltarea și livrarea unui program de dezvoltare
- Evaluarea unui proces de formare
- Exersarea abilităţilor de formator – Mini-sesiuni de instruire + feedback
8. Coordonator program: Donatela Preda
Donatela Preda are o experiența de peste 10 ani in domeniul trainingului și al consultanței în dezvoltare organizațională, servicii adresate companiilor ca: OMV Petrom, Automobile Dacia Piteşti, Lafarge Romania, Friesland Campina Romania, ATP Exodus Baia-Mare, Astra Vagoane Arad, Iproeb Bistrița, Tenaris Group, Supreme Group, Terapia Ranbaxy Cluj, etc.