Prezentări de succes . Pregătește Planifică Exersează

1.  Punct de pornire:

Prezentările în faţa unui auditoriu mai larg sau mai restrâns au devenit o metodă de comunicare esenţială în organizații cu scopul de a informa, convinge și motiva audiența sau de a facilita un proces de luare de decizii. În plus, este o metodă de influenţare eficace în momentul în care doreşti să convingi un coleg, un client sau să motivezi o echipă. În acest context calitatea unei prezentări face diferenţa între succes şi eşec.

De aceea programul de față oferă participanților metode și tehnici concrete de pregătire și susținerea a unor prezentări de impact, adaptate nevoilor și experiențelor acestora. În prima zile de curs participanții au ocazia să lucreze pe o structură practică de pregătire a unei prezentări iar în a doua zi de curs participanții au ocazia să exerseze tehnicile de susținere a unei prezentări prin intermediul unor prezentări filmate, urmate de feedback din partea trainerului și a celorlalți participanți în scopul dezvoltării acestor competențe.

2. Grup țintă: Cursul se adresează tuturor persoanelor care doresc să susţină prezentări de impact în faţa unui auditoriu mai mic sau mai mare utilizând mijloace vizuale.

3. Obiective: Sesiunile propuse sprijină participanţii să:

  •      structureze o prezentare astfel încât aceasta să fie uşor de urmărit şi inteligibilă nivelului audienţei
  •      personalizeze/adapteze o prezentare în funcție de audiență (nevoile, interesele acestora) și de obiectivul prezentării
  •     pregătească şi să utilizeze mijloace vizuale potrivite pentru a creşte eficacitatea prezentării
  •      valorifice fiecare parte a unui prezentări (introducere, cuprins, încheiere) astfel încât să își atingă obiectivul prezentării
  •      adapteze și să utilizeze tehnici interactive de comunicare cu auditoriu în funcţie de obiectivul unei prezentării
  •      utilizeze limbajul nonverbal astfel încât acesta să susţină mesajele transmise audienţei și să mențină atenția audienței
  •      utilizeze eficace intervalul de timp destinat întrebărilor şi răspunsurilor şi să gestioneze eventualele comportamente disfuncţionale ale participanţilor dificili

4. Activităţi de (mijloace) de învăţare:

Prezentări interactive                                      Filme de instruire
Activități pe grupuri + analiză                      Jocuri de rol discutate și analizate
Activități experienţiale                                   Exersări practice

5. Mecanisme de transfer în practică

  • Plan individual de acțiune – plan individual  pe o perioadă de 1-3 luni
  • Grup de sprijin participanţi
  • Follow up (opţional)– activitate de evaluare la 3 luni – o sesiune de o zi

6. Program desfășurare: Marți 23.10, Miercuri 24.10 între orele 9.00 și 17.00 

7. Structură și desfășurare

Programul se va desfăşura pe parcursul a 2 zile, 4 sesiuni pe zi a cate 90 de minute fiecare.

În sesiunile programului vor fi discutate teme ca:

Părțile distincte ale unei prezentări de impact

  • Prezentarea formală (partea uni-direcţională a unei prezentări). Claritatea mesajului verbal. Strategii de succes în prezentarea unidirecțională.
  • Partea bi-direcțională – sesiunea de întrebări şi răspunsuri sau discuții interactive

Analiza audienței. Personalizarea prezentării în funcție de audiență (așteptările, interesele acesteia) și de obiectivul propus.

  • Pregătirea unei prezentări
  • Structura unei prezentări
  • Limbajul non-verbal. Controlul emoțiilor.
  • Mijloacele vizuale folosite în prezentări – tehnici de pregătire și utilizare.
  • Tehnici interactive de comunicare cu audiența în funcţie de obiectivul prezentării.
  • Tehnici de gestionare a sesiunii de întrebări şi răspunsuri şi a eventualelor reacții dificile din partea audienței.

  8. Coordonator program: Donatela Preda 

Donatela Preda are o experiența de peste 10 ani in domeniul trainingului și al consultanței în dezvoltare organizațională, servicii adresate companiilor ca: OMV Petrom, Automobile Dacia Piteşti, Lafarge Romania, Friesland Campina Romania, ATP Exodus Baia-Mare, Astra Vagoane Arad, Iproeb Bistrița, Tenaris Group, Supreme Group, Terapia Ranbaxy Cluj, etc.

1.   Punct de pornire:

Prezentările în faţa unui auditoriu mai larg sau mai restrâns au devenit o metodă de comunicare esenţială în organizații cu scopul de a informa, convinge și motiva audiența sau de a facilita un proces de luare de decizii. În plus, este o metodă de influenţare eficace în momentul în care doreşti să convingi un coleg, un client sau să motivezi o echipă. În acest context calitatea unei prezentări face diferenţa între succes şi eşec.

De aceea programul de față oferă participanților metode și tehnici concrete de pregătire și susținerea a unor prezentări de impact, adaptate nevoilor și experiențelor acestora. În prima zile de curs participanții au ocazia să lucreze pe o structură practică de pregătire a unei prezentări iar în a doua zi de curs participanții au ocazia să exerseze tehnicile de susținere a unei prezentări prin intermediul unor prezentări filmate, urmate de feedback din partea trainerului și a celorlalți participanți în scopul dezvoltării acestor competențe.

2. Grup țintă: Cursul se adresează tuturor persoanelor care doresc să susţină prezentări de impact în faţa unui auditoriu mai mic sau mai mare utilizând mijloace vizuale.

3. Obiective: Sesiunile propuse sprijină participanţii să:

  •      structureze o prezentare astfel încât aceasta să fie uşor de urmărit şi inteligibilă nivelului audienţei
  •      personalizeze/adapteze o prezentare în funcție de audiență (nevoile, interesele acestora) și de obiectivul prezentării
  •     pregătească şi să utilizeze mijloace vizuale potrivite pentru a creşte eficacitatea prezentării
  •      valorifice fiecare parte a unui prezentări (introducere, cuprins, încheiere) astfel încât să își atingă obiectivul prezentării
  •      adapteze și să utilizeze tehnici interactive de comunicare cu auditoriu în funcţie de obiectivul unei prezentării
  •      utilizeze limbajul nonverbal astfel încât acesta să susţină mesajele transmise audienţei și să mențină atenția audienței
  •      utilizeze eficace intervalul de timp destinat întrebărilor şi răspunsurilor şi să gestioneze eventualele comportamente disfuncţionale ale participanţilor dificili

4. Activităţi de (mijloace) de învăţare:

Prezentări interactive                                      Filme de instruire
Activități pe grupuri + analiză                      Jocuri de rol discutate și analizate
Activități experienţiale                                   Exersări practice

5. Mecanisme de transfer în practică

  • Plan individual de acțiune – plan individual  pe o perioadă de 1-3 luni
  • Grup de sprijin participanţi
  • Follow up (opţional)– activitate de evaluare la 3 luni – o sesiune de o zi

6. Program desfășurare: Marți 28.05.2013, Miercuri 29.05.2013 între orele 9.00 și 17.00 

7. Structură și desfășurare

Programul se va desfăşura pe parcursul a 2 zile, 4 sesiuni pe zi a cate 90 de minute fiecare.

În sesiunile programului vor fi discutate teme ca:

Părțile distincte ale unei prezentări de impact

  • Prezentarea formală (partea uni-direcţională a unei prezentări). Claritatea mesajului verbal. Strategii de succes în prezentarea unidirecțională.
  • Partea bi-direcțională – sesiunea de întrebări şi răspunsuri sau discuții interactive

Analiza audienței. Personalizarea prezentării în funcție de audiență (așteptările, interesele acesteia) și de obiectivul propus.

  • Pregătirea unei prezentări
  • Structura unei prezentări
  • Limbajul non-verbal. Controlul emoțiilor.
  • Mijloacele vizuale folosite în prezentări – tehnici de pregătire și utilizare.
  • Tehnici interactive de comunicare cu audiența în funcţie de obiectivul prezentării.
  • Tehnici de gestionare a sesiunii de întrebări şi răspunsuri şi a eventualelor reacții dificile din partea audienței.

  8. Coordonator program: Donatela Preda 

Donatela Preda are o experiența de peste 10 ani in domeniul trainingului și al consultanței în dezvoltare organizațională, servicii adresate companiilor ca: OMV Petrom, Automobile Dacia Piteşti, Lafarge Romania, Friesland Campina Romania, ATP Exodus Baia-Mare, Astra Vagoane Arad, Iproeb Bistrița, Tenaris Group, Supreme Group, Terapia Ranbaxy Cluj, etc.

Comments are closed.