Managementul conflictelor in echipe

Recomandat:

Angajaților care dețin poziții de conducere sau se pregătesc pentru ocuparea unor astfel de poziții.

Beneficii:

Sesiunile de training sprijină participanții să:

  • Identifice conflictele cu care se confruntă în propriile echipe, înţeleagă cauzele sau sursele conflictelor în cadrul echipelor pe care le coordonează
  • Conştientizeze propriile atitudini şi reacţii în rezolvarea conflictelor şi modul în care aceastea influenţează abordarea conflictului în cadrul echipei
  • Identifice elementele care favorizează manifestarea comportamentelor defensive în abordarea conflictelor cât şi cele care contribuie la crearea unui climat de încredere, esenţial în rezolvarea conflictelor
  • Îşi autoevalueze propriile preferinţe în rezolvarea conflictelor precum şi eficienţa acestora în funcţie de caracteristicile situaţiei conflictuale existentă
  • Exerseze diferite strategii de rezolvare a conflictului luând în considerare nevoile tuturor părţilor implicate
  • Înţeleagă rolul mediatorului în rezolvarea eficientă a conflictului şi să exerseze acest rol în cadrul contextelor analizate în curs
  • Formuleze un contract de învăţare personal în scopul aplicării unor tehnici eficiente de rezolvare a conflictelor în cadrul propriilor echipe.

Teme abordate:

  • Conflictul – Distructiv sau Constructiv?
  • Cauzele unui conflict.
  • Etape în evoluția unui conflict.
  • Stilul preferat de management al conflictului – identificare și adaptare la cerințele situației.
  • Prevenirea conflictelor și rezolvarea acestora
  • Proactivitate în reducerea tensiunii – metode de abordare a conflictelor din etape preliminare.
  • Momentul critic în abordarea conflictelor.
  • Tehnici de abordare a conflictelor.
  • Metode de rezolvare a problemelor într-o echipă care reduc conflictele.
  • Metode de mediere a unui conflict
  • Să trecem la acțiune – planul de acțiune