Beneficii:
Sesiunile de training sprijină participanții să:
- aplice etapele unui proces de facilitare eficace în diferite contexte: rezolvare de probleme, luarea deciziilor, obținerea unui consens, facilitarea unei schimbări, rezolvarea și medierea conflictelor
- reducă timpul alocat pentru rezolvare de probleme și luarea deciziilor în grup, cu atingerea obiectivelor propuse și obținerea angajamentului persoanelor implicate
- utilizeze tehnici practice de abordare a situațiilor mai puțin confortabile – conflicte, comportamente dificile ale membrilor echipei
Teme abordate:
Facilitarea – obiective și proces
- Rolul facilitatorului pentru un manager; beneficiile facilitării în diferite contexte organizaționale
- Proces și conținut în focalizarea unui facilitator
- Etapele unui proces de facilitare
Rezolvare de probleme – facilitare de procese sistematice
- Rezolvarea de probleme sistematică – etape și instrumente specifice fiecărei etape
- Planificarea și facilitarea unei sesiuni de rezolvare de probleme structurată
- Aprecierea obiectivelor și a procesului facilitat – dezvoltarea unui plan de acțiune
Luare deciziilor – facilitare în funcție de tipul de decizie
- Luarea unei decizii prin consens – dificultăți, proces, metode de facilitare
- Alternative pentru luarea deciziilor prin consens – metode de facilitare a acestora
Dinamica unui grup de lucru – facilitare în funcție de nevoile grupului
- Identificarea așteptărilor membrilor unui grup
- Etape în dezvoltarea unui grup – adaptarea metodelor de facilitare a grupului astfel încât să funcționeze eficace în diferite contexte de lucru
- Disfuncționalități la nivelul grupului și metode de abordare a acestora
Managementul conflictului – facilitarea rezolvării unui conflict
- Tipuri de conflicte și cauzele acestora
- Tehnici de rezolvare sau mediere a conflictului
- Tehnici de abordare a comportamentelor dificile manifestate de către persoane sau grupuri